Huisstijl laten ontwerpen

Huisstijl laten ontwerpen: de voordelen van branding!

Veel bedrijven die zoeken naar manieren om de klant aan te spreken zullen uitkomen bij het laten ontwerpen van een huisstijl. Een huisstijl valt onder het begrip branding. Branding is de marketingpraktijk van het actief vormgeven van jouw merk. Dit is natuurlijk alleen maar de basisdefinitie, echter zit er nog veel meer achter dan je zou denken. Branding is wat jouw bedrijf nodig heeft om de aandacht van de ideale klant te trekken en om echt onderscheid te maken ten opzichte van de andere bedrijven in de betreffende sector. Het is wat eerste klanten verandert in levenslange klanten en een vrij ongeïnteresseerd publiek verandert in een vaste doelgroep. Het is precies wat je nodig hebt om op te vallen en om jouw bedrijf naar het volgende niveau te brengen. Tijd om hier meer over te weten te komen!

Wat is branding?

Branding bestaat al sinds 350 na Christus en is afgeleid van het woord “Brandr”. Dit staat voor “verbranden”. Branding is vandaag de dag veel meer dan alleen een nieuwe look of een logo. Het is gekomen om de emotionele reactie aan te duiden die een bedrijf bij zijn klanten kan oproepen. Je merk is het geheel van belevenissen die mensen hebben over jouw bedrijf. Branding is het geheel van acties die je onderneemt om dat merk te cultiveren. Als je een logo ontwerpt, is dat branding. Wanneer je jouw huisstijl laat ontwerpen dan is dat branding. Als je samen met je marketingteam gaat brainstormen over een advertentiecampagne, dan is ook dit onderdeel van de branding. Elke actie die je onderneemt om jouw bedrijf vorm te geven valt onder branding.

Waarom is een huisstijl laten ontwerpen zo belangrijk?

Er zijn meerdere redenen waarom een huisstijl laten ontwerpen en de branding onder handen te laten nemen zo belangrijk is. We hebben het wat makkelijker gemaakt door de belangrijkste redenen hieronder op een rijtje te zetten:

  • Het helpt je om je te onderscheiden van de concurrentie.

Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf je hebt, in welke branche je werkt of wat voor soort klant je zoekt. Als je zaken doet krijg je te maken met concurrenten. Branding helpt je om vast te stellen op welke manier je uniek bent. En het laat jouw klanten zien waarom ze met jouw bedrijf zouden moeten samenwerken in plaats van met de concurrenten.

  • Een nieuwe huisstijl bouwt een reputatie op.

Als je een succesvol merk wilt opbouwen moet je herkenbaar zijn. De juiste branding (inclusief het ontwerpen van een impactvol logo, website en het laten ontwerpen van een huisstijl) helpt je om een eigen stijl te creëren. Dit verhoogt jouw merkbekendheid in de markt.

  • Het creëert een betere merkbeleving voor jouw klanten.

Om je bedrijf naar de top te tillen, moet je jouw klanten een uitstekende ervaring bieden. Branding stelt je in staat om te controleren hoe mensen jouw merk waarnemen en ervaren. Hiermee kun je ervoor zorgen dat de belevenis van de klant consistent blijft.

Wat is rebranding?

Een andere naamsverandering is niet hetzelfde als een normale brandingsstrategie. Het is niet raar dat veel mensen de term rebranding verkeerd begrijpen. Het belangrijkste om te onthouden is dat een merk niet is wat een bedrijf doet of hoe het eruit ziet. Het is wat mensen geloven dat het bedrijf doet en wat ze ervan vinden. Het uiteindelijke doel in het bedrijfsleven is om een goede reputatie op te bouwen en om de klant een uitstekende ervaring te bieden. Rebranding is gericht op het aanpassen van jouw bestaande merk en uitstraling. Zie het een beetje als een gehele make over. Tijdens een rebranding campagne wordt er een hoop aandacht besteed aan het veranderen van de percepties van de klant.

Waaruit bestaat branding?

Als het aankomt op branding zijn er een aantal verschillende onderdelen te onderscheiden. Deze onderdelen vallen over het algemeen uiteen in een internal en external aspect. We hebben deze hieronder wat meer voor je uiteen gezet.

  • Internal branding – dit is de branding die met name gericht is op de mensen binnen jouw doelgroep. Denk hier bijvoorbeeld aan de tone of voice of aan de unique selling points die je wilt implementeren in het bedrijf. Het is in feite alles waar jouw bedrijf voor staat. Door de kernwaarden naar voren te laten komen weet de klant precies wat hij of zij bij jouw bedrijf kan verwachten. Internal branding is een bedrijfsfilosofie die zich richt op het overbrengen van de kerncultuur, de identiteit en de uitstraling van het bedrijf naar de consument. Wij van Magnet Agency letten altijd op verschillende dimensies om de internal branding zo professional mogelijk te maken.
  • External branding – Externe branding omvat alle elementen die mensen kunnen zien, zoals jouw logo, sociale media, merkkleuren, blog, print en webdesign. Het externe branding is als een billboard: het is wat je potentiële klanten verbindt met het merk, wat hen interesseert en wat hun mening over het merk beïnvloedt. Het is de visuele branding en vormgeving die je klanten weet aan te trekken en die ze uiteindelijk loyaal maakt aan jouw bedrijf. De externe branding van jouw bedrijf communiceert je interne branding naar het publiek. Zo zullen de kleuren en typografie die gebruikt worden in je externe branding worden afgeleid van de emoties en doelprofielen die wij tijdens het interne brandingproces in kaart hebben gebracht.

Door te kiezen voor Magnet Agency zal ook jij in staat zijn om de branding naar het absolute hoogtepunt te tillen voor jouw bedrijf. Hier op de site vind je veel meer informatie met betrekking tot het laten ontwerpen van een huisstijl en voor de andere vlakken binnen de branding. Je kunt altijd contact met ons opnemen als je bepaalde vragen hebt. Laat ons je helpen om jouw branding onder handen te nemen, dit is immers waar Magnet Agency in gespecialiseerd is!

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt. Door onze site te gebruiken, stemt u in met cookies.